Już jutro wpis o tym, jak moim zdaniem można zbliżyć się do realizacji projektu Polonez 2015. A tymczasem…
Motofikcja to nie tylko szukanie pozytywnych inspiracji. Posługując się konwencją faktów i fantazji można zasygnalizować, że jakaś firma wkracza w ślepą uliczkę. Świetny przykład dał autor bloga shiftup.pl, Mateusz Klimek.
Fantazja:
„2025: Land Rover has revealed the first photos and technical specs of its new, groundbreaking Range Rover Executive. The 4-door saloon will open the new chapter in the brand’s history. RRE will take on rivals from Mercedes and BMW, but will it cannibalize the sales of its Jaguar-branded sibling? Only time will tell.”
(komentarz Mateusza na Facebooku).
Biorąc pod uwagę pojawienie się Volvo S60 XC (http://www.autoexpress.co.uk/volvo/s60/89966/volvo-s60-cross-country-the-worlds-first-crossover-saloon), rok 2025 jako data premiery czterodrzwiowej limuzyny Range Rover Executive wydaje się i tak ostrożną prognozą. Gdyby było to auto czterodrzwiowe, ale, wbrew przewidywaniom Mateusza, miało zwiększony prześwit i układ napędu na cztery koła godny prawdziwej terenówki, przynajmniej nie zagrażałoby Jaguarom.
Fakty:
- Jaguar pracuje nad crossoverem, który, jak podaje serwis Autonews (http://europe.autonews.com/article/20150111/ANE/150119988), otrzyma nazwę F-Pace.
- Tymczasem firma Volvo prezentuje na salonie w Detroit swojego pierwszego uterenowionego sedana (http://www.autoexpress.co.uk/volvo/s60/89966/volvo-s60-cross-country-the-worlds-first-crossover-saloon). Tu już, wyjątkowo, połączę fakty z oceną: można wątpić, czy Stany Zjednoczone są dobrym miejscem, by mówić o rewolucyjności tego pomysłu. Pamięta ktoś AMC Eagle? (http://www.allpar.com/amc/eagle.html)
Andrzej Szczodrak. Dawcą najważniejszej inspiracji, a co za tym idzie współautorem tekstu jest Mateusz Klimek